SLAAPFASES

Tussen 20.00 uur en 21.00 uur is biologisch gezien de tijd dat we tot rust komen. Hierdoor treden we in een ontspanningsfase. Onze slaap wordt globaal ingedeeld in 2 fases: de remslaap en de non-remslaap. In de zogenaamde non-remslaap laat het elektro-encefalogram (EEG) langzame golfbewegingen zien in de hersenen en de ogen maken langzaam rollende bewegingen. Tijdens de remslaap wordt er meer activiteit gemeten in de hersenen en de ogen laten actieve bewegingen zien. Binnen de non-remslaap worden weer 4 fases herkend en fase 3 en 4 van de non-remslaap worden ook wel de diepe slaap genoemd. Aangenomen wordt dat het dromen tijdens de remslaap voorkomt en in veel mindere mate tijdens de non-remslaap.

Gemiddeld slapen we acht uur, alhoewel dit leeftijd en persoonsgebonden is.

Er bestaan veel onderzoeken naar en theorieën over de functie van slapen, maar in ieder geval is het zeer aannemelijk dat wij slapen om de volgende redenen: slapen herstelt de neuronen (hersencellen), het draagt bij aan een verhoogde concentratie gedurende de dag, slapen herstelt processen in het lichaam en ook al is de wetenschap er nog niet helemaal uit; het lijkt erop dat wij tijdens het dromen gedachten en activiteiten van de dag verwerken. In ieder geval zijn een goede nachtrust en een goed bioritme van essentieel belang voor het optimaal functioneren overdag.

SAMBROSA SLAAPPRODUCTEN

Gelukkig kan de natuur ook een handje helpen bij slaapproblemen. Vanuit de kruidenleer zijn er een aantal kruiden die bekend staan om hun slaapopwekkende invloed en de combinatie van deze kruiden heeft geleid tot de Sambrosa slaapproducten. Onze slaapproducten zijn breed inzetbaar: aangezien elk mens en elk lichaam anders is, hebben wij 3 verschillende slaapproducten ontwikkeld. Hier kunt u meer lezen over de slaapproducten en welke het meest van toepassing is voor u.